Elektronický průkaz je elektronická verze fyzického (plastového) průkazu jako doklad o členství v Klubu českých turistů. Průkaz je uložený v mobilním telefonu a je tak neustále po ruce. Součástí průkazu je i zadní strana, kde najdete průběžně aktualizované informace o KČT a pozvánky na významné akce. Používáme standardizovaný formát, se kterým se můžete setkat například u aerolinek, nebo u vstupenek na kulturní a jiné akce. Elektronický průkaz je k dispozici pro všechny členy bez jakéhokoliv poplatku a je k dispozici ihned po vložení dat člena odborem do elektronické evidence KČT.
Členové dostávají dle výběru fyzický nebo elektronický průkaz, je možnost si zvolit i obě varianty.
Jak získám elektronický průkaz?
Po zaplacení členského příspěvku vám správce vaší členské základny odboru pošle na vaši emailovou adresu odkaz na stažení elektronického průkazu. Potřebujete mít chytrý mobilní telefon. Pokud nemáte elektronický průkaz a máte o něj zájem, požádejte správce vaší členské základny odboru, aby vám elektronický průkaz odeslal.
Jak si průkaz instaluji do svého telefonu?
Jakmile odbor zaeviduje vaši platbu, obdržíte e-mail s odkazem na stažení elektronického průkazu. Tady se postup liší podle toho, jestli máte iPhone nebo telefon s Androidem.
Instalace do iPhone – Apple Wallet
V e-mailu, který vám přijde od KČT klikněte na tlačítko „Stáhnout elektronický průkaz“. Automaticky se vám otevře aplikace Wallet, která zobrazí náhled vašeho průkazu. V pravém horním rohu klikněte na „Přidat“ a to je vše. Průkaz budete mít uložený v této aplikaci.
Instalace do telefonů a Androidem – Google Peněženka
V e-mailu, který vám přijde od KČT klikněte na tlačítko „Stáhnout elektronický průkaz“ a z nabízených možností vyberte „Přidat do Peněženky Google“. Otevře se Google Peněženka (Google Wallet) s vaším členským číslem. V pravém dolním rohu klikněte na „Přidat“ a to je vše. Průkaz budete mít uložený v této aplikaci.
Mám zaplaceno, ale elektronický průkaz nikde?!
V prvé řadě děkujeme za uhrazení členského příspěvku a za to, že jste členem/členkou! Pro vystavení elektronického průkazu je zapotřebí váš příspěvek zaznamenat i do počítačové evidence členů KČT. Pokud tedy hradíte na schůzi odboru s podpisem na papírový příjmový doklad, dejte prosím pár dní vašim funkcionářům, než vše zpracují i v počítači. Pokud ani tak průkaz nedorazil, zkontrolujte nevyžádanou poštu/SPAM/koš, jestli se nezatoulal tam. Hledejte zprávu s předmětem „Elektronický průkaz Klubu českých turistů„. Stále nikde? Kontaktujte svůj odbor. Je možné, že v evidenci nemáte aktuální e-mailovou adresu, případně je v ní překlep, nebo není v systému evidovaná vůbec. V tom případě nemáme kam průkaz poslat. Požádejte svůj odbor o kontrolu a znovu zaslání průkazu. Stále průkaz nedorazil? Zástupce odboru v členské evidenci vidí i přímý odkaz na stažení průkazu, požádejte jej, ať vám tento odkaz pošle jinou cestou (svým e-mailem).
Ztratil/a jsem telefon a potřebuji průkaz přenést do jiného zařízení
Vyhledejte prosím e-mail s elektronickým průkazem, má předmět „Elektronický průkaz Klubu českých turistů„. Odkaz na stažení průkazu je stále platný do té doby, dokud jste členem/členkou. Pokud jste tuto zprávu už smazal/a, kontaktujte svůj odbor a požádejte jej o znovu zaslání elektronického průkazu.
Mohu mít v telefonu více průkazů i pro děti?
Ano! V jednom telefonu můžete mít tolik průkazů, kolik chcete.
Mám elektronický průkaz v Portmonce a chci jej do Google Peněženky
Elektronický průkaz v systému Android je platný i ve starším řešení v aplikaci Portmonka a bude se i sám aktualizovat s platbou příspěvků. Z vaší strany tedy není vyžadována žádná další akce. Pokud ale máte zájem o nativní řešení ve formě průkazu do Google Peněženky, kontaktujte svůj odbor a požádejte je, aby vám v členské evidenci elektronický průkaz znovu odeslali.
Mohu mít krom elektronického průkazu i fyzickou kartu?
Ano! Můžete mít jen elektronický průkaz, jen fyzický průkaz ve formě plastové karty, tak kombinaci obojího. Informujte prosím svůj odbor, jakou variantu preferujete.
Musím si každý rok stahovat nový průkaz?
Ne, pokud máte zapnuté automatické aktualizace. V tom případě se vám elektronický průkaz automaticky prodlouží bez nutnosti zásahu z vaší strany. Pokud si ale automatické aktualizace vypnete, nebo máte na Androidu aplikaci, která není plně podporována, bude zapotřebí si elektronický průkaz stáhnout za rok znovu. Odkaz na stažení vám přijde automaticky po zadání platby v počítačové evidenci členů KČT. Můžete ale také použít e-mail s elektronickým průkazem, který vám přišel minulý rok, odkaz na stažení bude stále stejný.
Mohu používat elektronický průkaz i když nemám datový tarif?
Data potřebujete pouze při stažení průkazu a jeho případných aktualizacích. Při uplatnění slev funguje průkaz kompletně offline a data zapotřebí nejsou. Tedy – doma na WiFi/datech si stáhnete elektronický průkaz a na startu pochodu v lese v oblasti mimo signál jej půjde v pořádku zobrazit a použít jako doklad na slevu.
Jsem poskytovatel slev, jak si ověřím pravost elektronického průkazu?
KČT chystá webovou aplikaci na snadné ověření pravosti členského průkazu. Do té doby si můžete pravost ověřit emailovým dotazem na email: klemesova@kct.cz